26 Şubat 2017 Pazar

Kuşlar, İnsanlar ve Beyinleri

“Kuş beyinli” lafı kadar karşıdakini tanımadan edilecek laflara örnek olacak başka bir laf daha var mıdır bilmiyorum. Ama şunu biliyorum ki, kuşlar çok akıllı. O yüzden bu lafı kullanmak için kimse acele etmesin. Yoksa kuşları kendilerine güldürüler. Kuşlar, insanların düştüğü duruma gülerken de ne derler insanlara kuşlar onu da bilemeyiz J))

Yuva yapıyorlar, mimarlıklarına diyecek yok. Göç ediyorlar yön bilgilerine, coğrafi verileri değerlendirmeye, gezginliklerine diyecek yok. Av bulma, yem bulmada ustalıklarına kimse laf edemez.

Kaç yavruyu teker teker uçarak topladıkları böcekler, avladıkları  canlılar ya da tohum, bitkileri öğüterek besliyorlar. Ve bunu her sene en azından bir kez yapıyorlar. Üstelik öyle yapıyorlar ki orman yansa yuvalarını terk etmeyip, üstünde kuluçkaya yattıkları  yumurtalarıyla  ya da yavrularıyla birlikte kül oluyorlar çoğu.
 
Bir miyop olarak görüş yeteneklerine hayranım J)))

Hepsi de müziğe yetenekli. Evet, kimisinin daha iyi tenor ya da soprano olduğu doğrudur; ama biri bile müzik  dışında değildir. Kimisi müthiş taklitçidir. Diyelim ki lir kuşu. Deklanşöre basma sesinden motorlu testere sesine, araç alarmı sesine ve yüzlerce kuş sesinden  akla gelebilecek her sese taklit ediyor bu sevimli kuş. Ayrıca aksansız İngilizce konuşuyormuş eğer yanında İngilizce konuşan biri olursa. İzlediğim belgeselde öyleydi. Elbette lir kuşu benim yanımda olsaydı Türkçe konuşacaktı kuşkusuz. Biliyorum.

Vefalılar. Çok vefalılar. Siz onlara yem vermeseniz bile diyelim ki şahin buğday tanesi ile beslenmez yeter ki onu sevdiğinizi anlasın o size selam bile verirler. 

Bugün o selamlardan biri ile karşılaştım. O kadar alçaldı ki arabanın camından görmemi sapladı kendisini. Fotoğraf makin

em hep yanımda malum. Yapılması gereken neyse yaptım tabii o an. J
 
Yeterince kare almama izin verdi. Avlanacaktı belki de tepelerin bir yerinde; ama döne döne, uzun uzun  uçtu. Hava bulanık tam o sıra. Sonradan açsa da o an bulanık. Sabah yağan yağmurun bulutları hala yukarıda. O bulanıklıkta pike yaptı, süzüldü, alçaldı, yeniden yükseldi.

Kızıl şahin bugün, ikinci cemreye” hoş geldin” derken bana da “selam” dedi.

Yani kimi insanlarca kuş beyinli bulunan kuşları, böyle diyerek kimi insanlardaki beyinler henüz onları hiç anlamadıklarını gösteriyor J)))

İlk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 21.03.2017, 20:57
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

16 yorum:

  1. Son derece hayvansever olduğum için hayvanları konu alan küçümsemekerden nefret ediyorum. Kötü insanlara köpek denmesinden ki köpekler ne mükemmel yaratıklar ya da ayı gibi falan tarzında şeyler. Kuş beyinli de bunlardan birisi. Sizde bunu çok güzel özetlemişsiniz. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları tanıdıktan sonra hem de nasıl bir beyinleri olduğunu öğreniyor insan. Onları tanımadan bu lafları edenlerin aslında insanları tanıdıklarını da hiç sanmıyorum. Çok haklısınız :)

      Sil
  2. Sanırım kuşların kafası küçük olduğu için beyin miktarı düşünülerek söylenmiş bir söz o.Fakat önemli olan miktar değil,kullanabilme kapasitesidir.Bizlerde beyin miktar olarak fazla olabilir ama çok azını kullandığımız bilimsel olarak açıklandı :))

    YanıtlaSil
  3. Her canlıya kendi hayatını sürdürebilecek kadar akıl verilmiş. Hayvanlarda çok da abes bir davranış görünmüyor. Yaratılış gayesine göre yaşıyorlar. Peki ya insanlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların hali ortada, değil mi?

      Sil
  4. Başlığı görünce aklıma "kuş beyinli" sözü geldi. Yazıyı okuduktan sonra da, aslında biz bu sözle insanlara değil kuşlara hakaret ediyormuşuz. Bazı insanlar kuşlar kadar bile akıllı değil :) Bu sözü bir daha kullanmayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşları tanıyınca, kuşların gerçekten beyni olduğunu öğreniyor insan ilk. Hani televizyonda belgesellerde bile akıllı kuşlar anlatılır. Geçenlerde karga cinsleri vardı, deney yapılıyordu üzerlerinde. Eni konu akıllarını kullanıp çözüm buluyordu iki karga türü de yiyeceği elde etmek için.

      Onlar akıllı :)

      Sil
  5. çok haklısın bende belgesel sever biri olarak her kuşlarla ve türleri ile ilgili birşeyler izlediğimde şaşırıyorum

    YanıtlaSil
  6. Ben de kuşların çok akıllı olduğunu düşünüyorum.. Müthiş bir düzen, emek, çalışma sergiliyorlar her hareketlerinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimarlar, aşçılar, coğrafyacılar, bitki bilimciler, hava durumcular......

      Sil
  7. Ah ne güzel yazmışsınız. Hayvan isimleriyle hakaret edenlere insan diye bakmıyorum zaten ben. Benim kuşum da var. İnanın kediye kafesinden kafa tutuyor, öyle cesur. Kaleminize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan adıyla hakaret, hakaret değil aslında iltifat olabilir şimdilerde insanın insana,i bebeğe, yaşlıya, kadına, gence, hayvana, doğaya yaptıklarına bakınca, değil mi?

      Sil
  8. ya bu sölediklerin ne ilginç yaa yani onların sese duyarlılığı da ilginç de seni tanımaları ne hoş yaaa çok sevimli bişi bu :)

    YanıtlaSil
  9. Bazen beni ne kadar iyi tanıdıklarını göstererek beni de şaşırtıyorlar. Kerkenezler bugün ben fotoğraf çekene kadar direkten ayrılmadı ne zaman ben ekran kapağını, objektif kapağını kapattım uçtular.

    İlgiden anlıyorlar. Bitkiler de. Perşembe ya da Cuma akşamı daha doğrusu gecesi saat on gibi yan, 22:00'de -ille yazacağım sayı ile de :) - interneti kapattım. Bilgisayarı kapattım. Balkonda ayrık otu istilasındaki saksılarıma gittim. Çilek var. Roka var. Köklerden çıkma. Ayrık temizledim. Isırganlar çıkmış. Biraz yaktılar. Ama bir saati aşkın süre sonunda rahatladı bitkiler.

    Onlar da anlıyor. Bir de insanları düşününce. Kuşlar çok akıllı :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci