27 Şubat 2017 Pazartesi

Kutup Yıldızı, İkinci Cemre, Beşinci Kitap; Günesürgün..

Okunmuş kitaplar üzerine yazılırdı ya hep; henüz okunmamış bir kitap üzerine oysa bu yazım. Bu kez bir ilk olsun o zaman.
Blog yazarları olarak hepimizin harcı, çimentosu, kaynaştırıcısı, desteği, eli üzerimizde, aklı bizde bir blog, abartı filan değil kutup yıldızı olmayı farkında bile olmadan; ama gönüllüce yapıyor. Öyle yapıyor ki ne zaman uyur ne zaman dinlenir ne zaman yetişir herkese,  bunca bloga şaşarız. Şaşmaya alıştık; ama onun bize seslenmediği tek bir güne  olsun alışmadık, alışacak gibi de değiliz.

Utangaç, yardımsever, sessiz ve derinden, içten, gencecik bir kızçe o. Kendisi adını Deep sansa da adı, Derin.

Sabah hala evdeyken kısacık bir süre için bilgisayarıma göz atabilirim. Bu sabah saat altıda olduğu gibi. Tesadüfen yeni yayınlara da baktım. Güzel bir haber günün ilk günaydını oldu. Tüm günaydınların böyle olmasını dilerim. Sisli günleri pırıldatan cinsten.

Dün Ankara günlük güneşlikti. Dün ikinci cemrenin suya düşüş tarihiydi. Dün baharın uykudan uyandırmak istediği çiçeklere, ağaçlara, tepelere, kızıl şahine fısıldadığı gündü. Dün, ilk kez patlamış gül dalı gördüm. Dün gebeydi güzelliklere, yeşile.  

Sabah gözlerim yanarken, daha tam açılamamışken bir baktım  okuduklarımla o  belirtiler bir anda yok oldu. Günesürgün  haberi, gözlerdeki her sorunu da uzaklara sürgün etti.

Aslında okunmuş kitaplar üzerine yazılır. Alıntılar, vurgular yapılır. Okunmamış kitap üzerine yazıya henüz rastlamadım. Vardır belki; ama bana denk gelmedi. Yoksa eğer, o zaman bu öncü yazı olsun. Her ne kadar okunmamış dediysem de bir şiir okudum kitaptan. Günesürgün. Daha ne olsun!

Derin, kitabını bize yeni yıl hediyesi olarak vermek istemiş ilkin. Ne ince bir düşünce. Yetişememiş kitap. Sonra yazılara ve haliyle yazanlara sevgisi nedeniyle sevgiyle özdeşleşmiş bir günde çıksın istemiş kitabı. Yine olmamış.

Aslında şöyle bir bakıma;  iyi ki de o iki tarihe denk gelmemiş kitabın çıkışı. Çünkü belki de onlardan daha anlamlı bir  günde çıkması değişik olmuş. İkinci cemre gününe denk gelmesi, en güzel anlam değil mi?

Baharın müjdesi günlük güneşlik bir günde çıkmış. Cemre gibi düşmüş. Suya. Su ki anlamına hiçbir başka anlam denk gelemez. Hayat yani. Yeşermek. Yeşertmek. Umut. Uyanış. Çiçek, kuş cıvıltısı. Suya düşen ikinci cemre gününde bir cemre daha düştü; blog topraklarına. Beşinci kitap olarak. Günesürgün.

Kutup Yıldızı gibi hep olduğu yerde durup parıldarken eli hiç durmayan;  ha bire o blogdan bu bloga yetişen; kitaplar tanıtan, filmler öneren; dizilerden haberdar eden; yeşermekteki birer tohum olan yeni bloggerları görüp ve sulayan; öyküler, denemeler, şiirler yazıp okumamızı sağlayan, yön gösteren o parlak yıldız, takım yıldız olmaktan artık koca bir galaksi olma yolunda yeni kitabı ve  bundan sonra gelecek kitaplarıyla.

Pırıltın hep üzerimizde olsun bloggerların kaynaştırıcısı, harcı, Günesürgün’ü…
(Her hakkı saklıdır)
27.02.2017, Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 10:29

Paylaş :

18 yorum:

  1. Gerçekten hatırlarım, öyle üzgün olduğum bir gündü ki ve Deep benim bu durumda olduğumu biliyordu. Bir ses" Ece ablaaa face,e baksana..." Ama benim face,im yok. Kızımdan girdim. Aslında twetterdan da atmış. Neyse bir baktım ki bir kase aşure, yanında kitabım. Ağlatırken güldürdü beni. O günü hiç unutmuyorum. Minnettarım. Çok duygulu olduğunu biliyorum. İyi ki tanıdık onu, iyi ki var.
    Kaleminize sağlık. Sevgiler kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin, yaşından çok olgun, kültür ağırlıklı her şeyin içinde, kalemi çok kuvvetli, bu genç yaşında beşinci kitabını çıkaran kızçemiz.

      Sizinle aynı dileklerle :)

      Sil
  2. Deep'in yeni kızçesi :)) Okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Blog aleminin kutup yıldızı tam Deep' e uygun bir tabir. Güzel kitabını sipariş verdim bile. Sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökten bir yıldız düştü. Kitap şeklinde :)

      Sil
  4. Bu şahane anlatım için sana,kıtapları ile bızi sevindiren dep'e de bol sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ayrıca hepimize de örnek. Bu kadar gençken bu kadar kitap sahibi olmak çok emek demek.

      Size de sevgiler :)

      Sil
  5. Derin ince, duygulu, naif bir arkadaşımız. Önceleri bilmem neden daha sosyal, daha hareketli bir tip olarak düşünüyordum.
    Eskiden çok kitap okurken biraz okuma hızım düştü. Ama okuyacağım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bizim için çok şey. Burada bu güzel, genç kızımız hakkında yazılanları okumaktan hepimiz çok mutluyuz besbelli :) <3

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. :))) Kendisi de farkındadır herhalde , ona çocukken kısaca denildiği adından, lakabından belli :))

      Sil
  7. Sipariş verdim, bekliyorum ama şu yazı beni daha da heyecanlandırdı. Deep bizim canımız burada ona da bu tabiri uygun görmeniz çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunca sevilen bir insan için, cici bir kız için az bile bu yazı. Onu hepimiz çoook seviyoruz <3

      Sil
  8. bloggerlardan bir yıldız daha. çok güzel bir yazı olmuş. öutlaka okunmalı ve destek verilmeli kanaatindeyim. :)

    YanıtlaSil
  9. yazdığında okumuştum yazını çok hoş yazı evet bi ara bloguma linkini koycam bu yazının. tişkür yanii. bir de, kutup yıldızı dedin ya ne güzel evet bir başka blogçu da deniz fenerim demişti. bu iki söz sanırım söylenen en güzel sözler oldu yazılarım için :)

    YanıtlaSil
  10. Havada, denizde.... Derincim, görüyorsun yerini, anlamını, değil mi canım?

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci