2 Mart 2017 Perşembe

Yağmur Suyu, Dolu ve Mavi Kurbağa


İş dönüşü hava açıktı. Çevre yoluna sapmadan sarardı.


Solup sararan bir hava karşısında önce bugün günlerden güneş tutulması mı diye düşündüm.


Ana yolumuza çıkarken yağmur bastırdı. 



Servis camı birden damlalarca dövüldü. 



Beş dakikaya kalmadan yol, nehir haline gelmişti. 


Yağmurdan yağmura da olsa, kahve renginde de olsa zaman zaman Ankara’nın da nehri oluyor. 



Üzerinde kayık filan yüzen bir nehir değil.



Bolca araç trafikli bir nehir.



Servis camında yağmur damlaları. Yolda yağmur suyundan nehir. 



Ve yokuşun sol yanındaki eski çavdar tarlasında dolular.



Meğer dolu yağmış  yokuşlara da.



Öbek öbek iri taneler birikmiş kuru sapların dibinde. 



Etrafta beyaz görmeyeli çok olmuştu kardan sonra. 


Üçüncü cemre öncesi dolu beyazı ilkin korkuttu karı hatırlatıp. 


Kar, don, buz, gizli buz. 


Çok zor bir kıştı. Sabahı da karanlık.



Dolular, dolu dolu yağmış. Diri diri. Dört bir yana.



Rampada gelenleri karşılayan plastik mavi kurbağa.


Yağmur dönemi çok rüzgarlı buralarda haftada iki şemsiye bu hale gelmesi alışıldık bir şey.




 Bugün şemsiyem bu hale geldi. Neyse ki kapıda.



Dolular, arka bahçede kaydıraktan kaymışlar
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 02.03.2017, 19:58











Paylaş :

26 yorum:

  1. Dolu bi dolu yağmış Ankara'ya kurbağa da maviye dönmüşşşş

    YanıtlaSil
  2. Bir kaç gündür ne güzeldi hava, bugün İstanbul'da kapalıydı. Maviş kurbağa çok şekermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehrin bu kesiminde hava merkeze benzemiyor. Kar bile on gün oluyor çok yerden kalkalı burada:))

      Mavi kurbağa çok şekerdi. Onu düşürem çocuk umarım görüp alır :)

      Sil
  3. Ben bugün doğalgaz kuyruğundaydım - Keçiören'deyim ben, bu tarafa pek yağmadı yağmur, sokaklar hafif ıslanmıştı o kadar. Dolu yağınca Bücürük kuduruyor çok hoşuna gidiyor camlara takır takır vurunca:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doluyu yağarken görmedim. Servisten inince, yokuşu çıkarken gördüm. İri taneli yağmış :) Tam Bücürüklük :)

      Sil
  4. Şubat hep daha ılık geçiyor Mart gelir gelmez havalar soğuğa dönüyor yeniden :)

    Mavi kurbağayı öpsek bişeyler olur muydu acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ağır bir kış geçirdik ki güneş çıkınca "Evet, orada sıcak bir top vardı" diye baktık neredeyse yukarıya. Yağmur yağınca da yağmuru da özlediğimizi anladık.

      Mavi kurbağayı görünce aklıma ilk Kurbağa Prens öyküsü geldi benim de. Sabha yerinde duruyor mu diye bakacağım çıkışta :)

      Sil
  5. Ben de şiddetli yağmur sırasında trafikteydim. Doluya denk gelmedim. Ama yağmur sonrası müthiş bir gökkuşağı vardı, iki ucu da görünüyordu. Ne yazık ki yine trafikteydim, fotoğraflayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araç resimlerini , trafiği servisten çektim. Önce geçici bir birikim sandığımdan oyalandım. Baktım nehir kalıcı yol boyunca :))) Ancak çok daha görkemli olan yerler geride kalmıştı çekene kadar :)

      Sil
  6. Araç trafiği dışında tüm görüntüleri kucaklıyorum :) İnanılmaz keyifli geldi sözlerin. İçinde bahar kokusundan mavi kurbağanın şirinliğine, kaydıraktan kayan dolu tanelerinden Ankaranın haylaz havasına tüm hoşluklar var. Anlatımında hoş bir müzik tınısı katmış vesselam :) Yüreğine sağlık , sevgiler sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün Ankara şirindi. Mavi kurbağa en şirinleriydi :)
      Sevgiler :)

      Sil
  7. Ben dolu yazdığını hiç fark etmedim.Bu kışın zor geçtiği konusunda da sizinle hemfikirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dün fark etmemiştim. Serviste de yağmura tutulmuştuk. Ama inip yokuşun başında olduğumda öbek öbek her yan doluyla doluydu.

      Bugün de öğleden sonra küçük küçük dolular çok kısa süreliğine, birkaç dakika camlara vurdu işteyken. :)

      Sil
  8. Yağmur yağsın seviyorum çok ama o yollara dolup taşması beni benden alıyor, mavi kurbağayı görseydm eğer alırdm onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur çok güzel. Çok severim. Caddeler nehre dönüşüyor burada :(

      Mavi kurbağanın başında durukrn onu düşürdüğünü düşündüğüm çocuğun arayacağı geldi aklıma. Ya da geçen bir çocuk bulursa sevinir diyecektim; ama burada çocuklar caddede hiç gözükmez :)

      Sil
    2. malesef alt yapı sorunu işte :)ya varya hayatta da düşünnemzdim çocuğu, ayıp bana ya

      Sil
    3. :)))
      Sen de çocuk değil miydin zaten? :)))

      Sil
  9. Bitsin artık kış:) Mavi kurbağa çok şirin. Dönüp dönüp baktım:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah rampaya bakındım, duruyor mu yerinde diye. Yoktu. Neyse onu çektiğim iki kare var :)

      Sil
  10. Mavi kurbağa, kahverengi nehirlerin tadını çıkartırken dolular da çocukluklarını yeniden yaşamışlar :)))

    YanıtlaSil
  11. Bugün yağmur her yerde sürprizlerle doluydu demek.:) Kış giderken birkaç yağış daha yapacağa benzer..

    YanıtlaSil
  12. Evet, sürprizler. Dün doludan sonra plastik mavi kurbağa ile karşılaşmıştım. Bugün de çıkışta tam yolumda hafif metalden kelebek bir toka gördüm. Sahibesi döner bulur diledim.

    YanıtlaSil
  13. yağsın yağmur ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam sırası. Arkada orman yağmur bekliyor. Her sene pek çok fidan dikiyorlar. Geçen sene ibreli değil yapraklı diktiler. Suya ihtiyaçları var.

      Onlarla birlikte ben de bekliyorum yağmuru :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci